Koliko pomažu aditivi za čišćenje dizni?

Koliko pomažu aditivi za čišćenje dizni?

 

Dizna

 

Nove generacije motora pružaju vozačima sve bolje performanse i ekonomičnost, a kao jedna od revolucionarnih se ističe common-rail sistem ubrizgavanja kod turbo dizel motora, koja čini dizel motore jačim, štedljivijim i manjim zagrađivačima.

 

Međutim, sa razvojem novih tehnologija su se javili i novi problemi, a kao jedan od najčešćih se ističe zapušavanje i problemi sa brizgaljkama (diznama ili injektorima). Problemi nastaju kada bilo kakva nečistoća usled lošeg goriva, falinke filtera za gorivo/vazduh, zapuši brizgaljku i naruši ubrizgavanje goriva. Iako potpuno zapušene brizgaljke moraju da se remontuju ili zamene, aditivi za čišćenje dizni mogu da produže radni vek i spreče moguća zapušenja.

 

Brizgaljke, injektori ili dizne

 

Dizne, injektori ili brizgaljke su ključni deo common-rail sistema, koji omogućava da se zajedničkim vodom, dizel gorivo u cilindrima motora ravnomerno rasprši pod gustinom i pritiskom koji formira maglu. Brizgaljke su elektromagnetni ventili, koji na signal elektronike propuštaju gorivo u komoru za sagorevanje. Noviji motori umesto elektromagneta koriste piezo-keramiku, koja pretvara električnu energiju u mehaničku. Ovakve brizgaljke su tanje a samim tim i otpornije na loš kvaltet goriva, ali i kod njih ne izostaju problemi sa ubrizgavanjem.

 

Maglastim raspršavanjem ispravnih brizgaljki gorivo se lakše meša sa vazduhom, čime je omogućeno lakše paljenje i potpuno sagorevanje goriva. Time se stvara veća snaga, a smanjuje se nesagoreli ostatak, odnosno taloženje štetnih čestica.

 

Brzina i način ubrizgavanja goriva zavise od konstrukcije brizgaljke, nosača brizgaljke i pumpe viokog pritiska, tako da srećemo različite sisteme proizvođača kao što su Bosch, Siemens, Delphi, Denso i drugi, a različiti sistemi drugačije reaguju na prljavštinu i druge strane čestice koje se mogu naći u njima.

 

U nastavku teksta objasnićemo kako se prljaju dizne i kako to utiče na njihov rad. Pružićemo i par saveta kako možete izbeći probleme koje prouzrukuju začepljene ili zaprljanje dizne.

 

Kako se prljaju dizne

 

komplet dizni

 

Svi delovi motora, a među njima i sistem za ubrizgavanje goriva sa diznama, rade kao jedan savršen sistem, ali sve dok nema stranih čestica koje bi taj rad narušile. Naime, motori rade na visokim temperaturama i sa malim zazorima, pa čak i najmanje nečistoće i naslage prljavštine ili nesagorelog goriva mogu da utiču na rad motora. Nečistoća najčešće dolazi iz nekvalitetnog goriva, filtera za gorivo ili vazduh. Iako je reč o izuzetno malim česticama, one se vremenom nagomilavaju i narušavaju rad dizni.

 

U modernim turbo dizel motorima, dizne bi trebalo da izdrže 200.000-300.000 pređenih kilometara bez većih problema, ali samo ukoliko je ceo sistem čist. Održavanju stanja sistema za ubrzigavanje goriva umnogome mogu da doprinesu aditivi za čišćenje brizgaljki.

 

Kada su u diznama prisutne strane čestice, motor vremenom gubi snagu, nepravilno radi u leru, imat problema sa startovanjem ili se javlja povećana potrošnja goriva. Usled lošeg sagorevanja, mogu da se jave i problemi sa EGR ventilom i DPF filterom, a potpuno začepljenje može značajnije da ošteti cilindar. Kod potpunog začepljenja, kapljice goriva mogu da padaju na čelo klipa i dovedu do velikog termičkog napora. Klip tako može da se istopi ili pukne, pa ne treba ignorisati prve simptome problema, signalne lampice ili upozorenja centralnog računara automobila.

 

Common-rail sistem je dizajniran tako da kada primeti da jedna dizna ne radi kako treba, modifikuje rad ostalih dizni, kako bi se regulisao rad motora, ali i kako bi se sprečilo emitovanje veće količine štetnih gasova. Iako je reč o veoma složenom i pametnom sistemu, te modifikacij.

 

S' obzirom da sistem za direktno ubrizgavanje vozila može da se funkcioniše tako da vozač ne primeti simptome kvarova ili zapušenja sve dok nije kasno, kao najbolje rešenje preporučujemo prevenciju. Najbolji način za prevenciju predstavljaju aditivi za čišćenje brizgaljki, a široku lepezu aditiva za čišćenje dizni možete pornaći u BeoCar prodavnicama.

 

Aditivi - čistači brizgaljki za dizel motore

 

Usled sve rigoroznijih ekoloških mera, dozvoljena količina sumpora u gorivu se iz godine u godinu smanjuje. Sumpor gorivu znatno povećavao mazivne sposobnosti, pa su zbog izbacivanja sumpora proizvođači morali da smisle druga rešenja. Tako su nastali aditivi, koji poboljšavaju karakteristike goriva, i čiste sve sisteme koji su podložni problemima usled gomilanja prljavštine.

 

Među brojnim sistemima u motoru, kao izuzetno podložan problemima usled lošeg goriva ističe isistem za direktno ubrizgavanje goriva. Ovaj problem je posebno prisutan kod starijih automobila koji su neadekvatno održavani, odnosno kada nisu redovno menjani filteri, ali su česti i kod novih automobila. Zbog toga su danas sve popularniji aditivi za čišćenje dizni dizel motora. Za razilku od posebnog goriva sa aditivima, koje se direktno toči na pumpu, aditivi za čišćenje dizni se kupuju posebno. Ovi aditivi po pristupačnoj ceni, mogu umnogome da produže radni vek brizgaljki, a pri kupovini je samo važno paziti da ne kupite aditiv za benzinski motor.

 

Aditivi za čišćenje dizni dizel motora, kao što je Sonax aditiv, koriste se veoma lako, a rezultati su primetni brzo. Kako bi sačuvali ili očistili dizne, dovoljno je da jednu bočicu sipate pre punjenja rezervoara. Kada se nađe u sistemu za ubrizgavanje goriva, aditiv za čišćenje dizni dizel motora deluje brzo. On dubinski čisti svu nataloženu prljavštinu unutar brizgaljki i oko mlaznice, čime poboljšava rasprišivanje goriva.

 

Delotvornost aditiva za čišćenje dizni može da zavisi od samih proizvođača, ali oni najčešće pokazuju prve rezultate 50-80 kilometara nakon što ih sipate u rezervoar. Određeni aditivi, kao što je Wynn’s aditiv za čišćenje dizni, imaju višestruku ulogu. Naime, ti aditivi pored čišćenja sistema za ubrizgavanje goriva pružaju i određeni stepen zaštite od korozije koja nastaje kondenzacijom. Pored toga,oni mogu da poboljšaju i mazivne sposobnosti goriva, te da zaštite filter za gorivo od začepljenja

 

Upotreba aditiva za čišćenje dizni dizel motora

 

popravka dizni

 

Aditivi za čišćenje dizni dizel motora mogu da se koriste preventivno, što i preporučujemo, ali i kada je već došlo do nekog začepljenja. Preventivna upotreba se uopšteno pokazala boljom, gde je dovoljno da jednu bočicu aditiva, u zavisnosti od proizvođača, sipati svakih 3.000-5.000 kilometra.

 

Naša preporuka je da jednu bočicu aditiva sipate u rezervoar pred svaki duži put, kao što je letovanje, kada točite veće količine goriva i pritom prelazite veće kilometraže. Ovakvu praksu možete ponoviti i do par puta godišnje, naravno u zavisnosti od broja kilometara koji prelazite. Imajte na umu da ne treba dopunjivati gorivo sve dok ima aditiva u rezervoaru, odnosno sve dok rezervoar nije približno prazan.

 

Ipak, pre upotrebe aditiva uvek pročitajte uputstva. Neki aditivi se sipaju u prazan rezervoar, dok drugi, kao što je Abro aditiv treba sipati u napunjen rezervoar. Pored toga, neki proizvođači navode da aditiv može da se koristi ponovo nakon 3000, dok kod nekih i čak nakon 5000 kilometara.

 

Kada je već došlo do začepljenja ili oštećenja dizni, efikasnost aditiva zavisi od više faktora, kao što su način i stepen začepljenja i tip dizne. Ukoliko su dizne previše zapušene ili oštećene, najčešće rešenje je remont ili potpuna zamena, a ako niste sigurni u stanje svojih dizni, profesionalci iz BeoCar servisa mogu uvek da vam pomognu.

 

Da li se aditivi za čišćenje brizgaljki isplate?

 

Aditivi za čišćenje brizgaljki nisu skupi, pa korist koju očekujemo od njihove upotrebe svakako veća od izdataka. Sa druge strane, ukoliko su vaše dizne zapušene ili oštećene do te mere da su potrebni zamena ili remont, aditivi ne mogu da ih vrate u život. S obzirom na prirodu sistema za direktno ubrizgavanje goriva, često se dešava da vozači primete probleme tek kada je za to kasno, pa spas traže u aditivima, koji mogu da donesu manja poboljšanja, ali ne i da u potpunosti restoiraju ili očiste kompletan sistem.

 

Da biste izbegli sve problema sa brizgaljkama, sipajte provereno i kvalitetno gorivo, redovno menjajte filtere i preventivno i povremeno koristite aditive za čiščenje brizgaljki dizel motora. Ako ste već primetili neki od simptoma zapušenih dizni, posetite BeoCar servis kako bi izbegli dalja oštećenja i dobili pravovremene savete.



Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.

BEO CAR 2024 © sva prava zadržana. Powered by Smart Web

BEO CAR 2024 © sva prava zadržana.
Powered by Smart Web